Regularne odżywianie – dlaczego jest istotne

Regularne odżywianie – dlaczego jest istotne

 

Wiele osób pyta co jeść żeby schudnąć – oprócz tego warto zapytać jak jeść, aby schudnąć.

Nawyki żywieniowe stanowią istotny element sposobu odżywiania i . Bez wątpienia mają one wpływ na stan odżywienia oraz funkcjonowanie organizmu. Nawet jeśli w trakcie stosowania diety wybierasz zdrowe produkty zwróć uwagę na to kiedy, w jakiej ilości i w jaki sposób je spożywasz. To te czynniki mają również wpływ na skuteczne odchudzanie. Zdrowe jedzenie dostarczane regularnie to  zwyczaj żywieniowy, który zapewnia organizmowi stały dopływ składników odżywczych w równych odstępach czasowych.

Ile powinny wynosić przerwy między posiłkami?

Wskazane są 3-4 godzinne przerwy między posiłkami, dzięki którym możliwy będzie  metabolizm produktów spożytych w poprzednim posiłku oraz pozwoli na odczucie głodu. Regularny dopływ pożywienia pobudza Twój metabolizm, dzięki czemu procesy trawienne zachodzą szybciej niż w przypadku nieregularnych, długich, czy też krótkich przerw, które zaburzają pracę organizmu.

Dlaczego regularne odżywianie jest istotne podczas dbania o sylwetkę ?

Twój organizm wpada w rytm, dzięki czemu wie, czego się spodziewać  i nie odkłada zapasów ,, na później”. Regularny dopływy pożywienia zapobiega nagłym spadkom poziomu cukru we krwi, dzięki czemu mamy większą kontrolę nad apetytem. Wszelkie ograniczenia przyjmowania jedzenia są niekorzystne dla organizmu. Głodówki powodują spowolnienie metabolizmu oraz magazynowanie energii ,, na czarną godzinę” , przez co następuje zwiększona produkcja tkanki tłuszczowej, a metabolizm jest zaburzony.

Kontrola apetytu

Dzięki regularnym odstępom między posiłkami łatwiej nam kontrolować ile tak naprawdę zjadamy w ciągu dnia, gdyż jedzenie występuje tylko  w wyznaczonych porach. Omijanie posiłków i niekontrolowane podjadanie między posiłkami sprzyja spożywaniu większej ilości pożywienia oraz zaburza poczucie głodu i sprzyja zwiększonemu i niekontrolowanemu spożywaniu pożywienia. Mamy wówczas również większą ochotę na wysokokaloryczne przekąski, ze względu na zaburzoną gospodarkę cukrową organizmu.

Zadbaj o zdrowie organizmu i prowadź zdrowy styl życia. Zaplanuj pory posiłków i trzymaj się regularnych przerw między nimi, dzięki temu zapewnisz organizmowi stały dopływ energii, przyspieszysz metabolizm i utrzymasz zdrową sylwetkę. Zamiast sięgać po niezdrowe, przetworzone, szybkie posiłki poszukaj pomysłów na zdrowe przepisy oraz zdrowe przekąski i skomponuj z nich swoją dietę.

 

 

[ssba]