Dieta na wakacjach

Dieta na wakacjach

 

DIETA NA WAKACJACH

Dieta na lato – co jeść, by utrzymać wypracowaną sylwetkę.

Dieta lato – wakacje  to dobry czas, aby wprowadzić do swojego jadłospisu pewne zmiany. Przede wszystkim, latem mamy dostęp do wielu świeżych warzyw i owoców, i właśnie na nich warto budować swój system odżywiania. Bez dwóch zdań, można będzie wtedy cieszyć się z tego, że wakacje odchudzające będą naprawdę skuteczne, a ciało podczas letniego sezonu w znaczący sposób się zmieni, i to na korzyść. W końcu niezwykle ważne jest, aby wiedzieć, jak schudnąć na wakacjach. Dzięki temu, że będzie się miało do dyspozycji właściwie skomponowany jadłospis, dieta na lato przyniesie spodziewane rezultaty. Można będzie mieć pewność, że przełoży się to na osiągnięcie efektów, o jakie nam wszystkim chodzi. Bez dwóch zdań, stanowiło to będzie dla każdego bardzo dobrą sytuację.

Wakacje dieta – może być ciężka w utrzymaniu, zważając na ilość pokus żywieniowych.

Jeżeli chodzi o wakacje dieta powinno być bardzo lekka, tak jak już zostało wspominane wyżej, oparta na warzywach i owocach. Trzeba również włączać do niej ryby. Dzięki temu można będzie się w skuteczny sposób odżywiać, a jednocześnie będzie to odżywianie zdrowe i mało kaloryczne, a dieta na lato odchudzanie przyniesie bardzo dobre rezultaty. Jak najbardziej dla każdego będzie to korzystna sytuacja, z której można będzie się cieszyć. Bez dwóch zdań, dieta na wakacje oparta na naturalnych składnikach to prawdziwy strzał w dziesiątkę.

jak schudnąć na wakacjach

Dieta wakacyjna powinna składać się z wielu kolorowych i świeży składników – głównie owoce i warzywa.

Im dieta wakacyjna będzie bardziej kolorowa, tym lepiej. W końcu będzie można cieszyć się z tego, że będzie się jadło przepiękne potrawy, a dieta na lato jadłospis ma bardzo zróżnicowany, kolorowy i niezwykle ciekawy. Jak najbardziej wielką przyjemnością będzie spożywanie tego typu posiłków, ponieważ będą one dostarczały od organizmu wiele korzystnych witamin, minerałów i jak najbardziej przyczynią się do osiągnięcia bardzo dobrych rezultatów. W końcu dla każdego niezwykle ważne jest, aby odżywiać się zdrowo, szczególnie latem. Dzięki idealnie skomponowanej diecie będzie to jak najbardziej możliwe. Warto stawiać na propozycje skuteczne, dopasowane do potrzeb i przede wszystkim niezwykle wartościowe. Będziemy mogli w takiej sytuacji cieszyć się z pełnych możliwości, jakie uzyskamy.

Lato to pod wieloma względami najlepszy czas na odchudzanie. W wysokich temperaturach jemy mniej, mamy większą ochotę na lekkie potrawy, zapominamy na jakiś czas o zawiesistych sosach i rozgrzewających daniach, a owoce i warzywa smakują wspaniale i są tanie jak w żadnej innej porze roku.

Z drugiej strony w trakcie wakacji jesteśmy narażeni na różnego rodzaju pokusy: tłuste potrawy, słodkości i alkohol.

wakacje odchudzające

Jak jeść zdrowo na wakacjach, aby utrzymać szczupłą sylwetkę, a przy tym zachować radość z urlopu?

Po pierwsze nie można się przesadnie stresować samym wyjazdem na wakacje i tym, że zrujnujemy sobie sylwetkę. Silny stres powoduje, że w ramach jego kompensacji mamy większą ochotę na niezdrowe przekąski, a dodatkowo nasz organizm w sytuacji stresowej chętniej „spala” mięśnie, a po dostarczeniu porcji kalorii – skuteczniej odkłada tłuszcz. Starajmy się, aby nasza dieta na wakacjach była jak najbardziej zbliżona do zdrowych posiłków, które spożywamy na co dzień. Najczęściej na śniadaniu w hotelowej restauracji kuszą nas białe bułeczki, smażone kiełbaski, słodkie dżemy i kremy czekoladowe. Znacznie lepszym wyborem będzie jednak śniadanie składające się z ciemnego pieczywa z wędliną i warzywami, jajko, płatki owsiane z mlekiem lub jogurt naturalny z dodatkiem świeżych owoców.

Gdy przychodzi pora na obiad możemy wybrać mięsa gotowane, pieczone lub grillowane, a unikać smażonych. Najlepszym źródłem białka będzie chude mięso drobiowe, wołowe lub wieprzowe oraz dziczyzna. Znakomitym rozwiązaniem będą także ryby morskie, które dodatkowo zawierają kwasy tłuszczowe omega 3 – cenne dla zdrowia. Omijamy również te mięsa i ryby, które są przyrządzone w ciężkich, tłustych sosach. Źródłem węglowodanów powinien być ryż lub ziemniaki (również kasze – ale te serwowane są rzadko), bez ciężkich dodatków, ale niech nie zajmują pół talerza. Zostawmy miejsce na większą porcję warzyw czy surówkę.

dieta na lato

Z deserów – najlepsze będą owoce świeże i owocowe koktajle, bakalie, sorbety, a także lekkie lody bez polewy, bitej śmietany i owocowych sosów. Jako przekąski zasobne w witaminy, składniki mineralne, białko, błonnik oraz zdrowe tłuszcze podjadaj orzechy włoskie, nerkowca lub migdały. Możemy też pozwolić sobie na kawałek ciasta lub lody bez zbędnych dodatków. Po słodkości najlepiej sięgnąć około 1 godziny po głównym posiłku.

W porze kolacji kierujemy się podobnymi zasadami, jak w czasie obiadu.

Warto także pamiętać o kwestii ilościowej. Nawet jedząc najzdrowsze i najbardziej dietetyczne potrawy – warto zachować umiar (kwestia ta nie dotyczy jedynie surowych i gotowanych warzyw zielonych bez sosów i innych dodatków). Staraj się jeść tyle by minął głód, ale nie doprowadzaj nigdy do stanu, w którym ledwo możesz się ruszać. Można jeść smacznie i z umiarem.

Nawodnienie organizmu

Nie zapomnijmy o odpowiednim nawodnieniu organizmu. Podczas wakacji, kiedy panują bardzo wysokie temperatury, może to być szczególnie ważne dla naszego zdrowia i samopoczucia. Oczywiście podstawą nawadniania jest woda. Zamiast różnego rodzaju napojów i soków z kartonów, które najczęściej są dosładzane, sięgajmy po świeżo wyciskane soki owocowe czy warzywne. Nie dosładzaj kawy i herbaty– piją ją bez dodatku cukru. Jeżeli mamy ochotę na coś mocniejszego, wybierajmy wino wytrawne lub półwytrawne, które ma mniej kalorii niż inne alkohole i ułatwia trawienie.

dieta na lato jadłospis

Aktywność fizyczna na wakacjach

Ostatnia porada dotyczy aktywności fizycznej, przy czym pamiętaj, że mamy wakacje, tak więc jesteś nad wodą – pływaj, jesteś w górach – chodź na górskie wycieczki, odwiedzasz zagraniczną metropolię – zwiedzaj. To się nazywa aktywny wypoczynek, wbrew pozorom on również daje poczucie odprężenia, a dodatkowo pomaga spalać nadprogramowe kalorie.

Wakacje wymagają od nas większego zaangażowania i improwizacji w kuchni, jednak wcale nie oznaczają całkowitej rezygnacji z dotychczas wypracowanych nawyków żywieniowych. W dobieraniu wakacyjnej diety należy kierować się zdrowym rozsądkiem i nie popadać w skrajność obżarstwa, ani nadgorliwej dbałości o każdy gram jedzenia. Pozwalając sobie na większą rozpustę wakacyjną nie zapominajmy o dodatkowej aktywności fizycznej, dzięki której nasza cała praca nie pójdzie na marne.

[ssba]